28 April 2013

hampir ke situ

 

ya, kita hampir ke situ. sudah masuk semester lima. sudah separuh semester. tinggal lagi beberapa minggu untuk semester lima ini. kemudian masuk semester enam. sekejap sahaja lagi untuk menghabiskan tugasan2 ini. bersabarlah. bertaubatlah. Allah rindu rintihanmu.

15 April 2013

remain silent

kadang-kadang ada masanya kita perlu duduk diam.. dan memerhati apa yang berlaku di sekeliling kita. be grateful.

moments

Assalamualaikum

the moment when i miss my family
the moment when i miss all the babies
the moment when i miss my mom cooking


baru 14 hari tak balik. chillax girl. why you are soooooo manja? kata dah dewasa. be matured please.






nak balik.............................................................................


betul ke dah nak masuk 22 tahun? errr


entry takde motif.


please amira. write something beneficial to others.


ehem2.. wait till that one fine day ok






12 April 2013

Jumaat 12 April 2013

mari muhasabah diri.
Allah is watching us. Always.

02 April 2013

Playing around in the class

Date: 02 April 2013
Time: around 3 p.m
Venue: 9-24, FPP
Subject: OSM 652 Office Business Process/Business Process Reengineering
Lecturer: Puan Hazniriah a.k.a Puan Haz

Entry ini mengandungi unsur-unsur negatif. Mohon jangan tiru aksi ini. XD

Kalau dalam kelas saya selalu main phone. Kecuali dengan lecturer yang garang, yang awal-awal lagi dah melarang penggunaan phone dalam kelas dia.

Al kisah.. Masa dalam kelas tadi sangat mengantuk dan agak bosan. Bukan nak kata Puan Haz ajar tak best. Tak tak. Best sangat. Cuma saya memang susah nak fokus. Dan kalau mengantuk saya akan main mesej. -_-

Selepas 30 minit puan mengajar, saya dah mula gelisah. Duk tengok phone, tapi tak tahu nak mesej siapa. Hans yang perasan saya gelisah terus mesej saya. Padahal dia duduk sebelah saya je. Boleh bayangkan tak? Dia hantar, "Mira :D Saya nak tergelak dah masa ni.

Lepas tu dia tunjuk pada seorang pelajar lelaki yang tersengguk-sengguk menahan ngantuk. Kelakar sangat. Tak tahan nak gelak. Kemudian saya mesej dia, "Deen, bangun! Haha." Saya tunjuk mesej tu pada Hans, dia dah nak tergelak. Saya tak boleh pandang pelajar tersebut, nanti mesti gelak besar. Tapi Hans tunjuk suruh pandang Deen. Saya pandang sipi-sipi je. Dia macam terkejut dan terus duduk tegak, segar sungguh. Haha. Saya dah terlepas gelak masa ni. Puan pandang je. Lepas tu saya minum air, buat-buat tersedak. Padahal nak gelak kaw-kaw da. After a few minutes, kelas habis. Dan saya dan Hans terus gelak besar. Haha.

It is such a sweet memory for this sem. Dah lama tak gelak. Sebelum ni selalu jiwa kacau dan stress, tugas makin banyak. Huhu.

01 April 2013

pesanan ikhlas



Berhati-hati dengan apa yang anda tulis. Kadang-kadang ia boleh melukakan hati orang lain. Memang lidah setajam pisau, tapi ayat yang dikeluarkan juga boleh menyakiti hati orang lain tanpa disedari.

Saya ingatkan awak supaya awak boleh ingatkan saya. We are human being. Memang perlu saling mengingati.