20 November 2012

the day after mournday

 


 seharusnya sebagai hamba itu perlu bersyukur, kerana masih diberi ruang untuk bernafas bukannya terus bergelumang dengan dosa. 

pengisian liqa tadi, berkenaan nafsu manusia. ada 3 jenis. pertama roh di atas dan nafsu di bawah, di mana golongan ini hidup berorientasikan Allah. kedua roh dan nafsu bertarik-tarik. golongan ini selalunya menyesali diri. ramai manusia dalam golongan ni termasuk aku. ketiga nafsu di atas dan roh di bawah. hidupnya bertunjangkan nafsu. jadi sama-samalah muhasabah diri. kematian datang bila-bila masa. kembalilah ke jalanNya. ayuh!

manusia

 

speechless. kbye.

19 November 2012

mournday

 

alhamdulillah, masih diberi peluang untuk bernafas. first time rasa istilah mournday. -.- soooooo gloomy. sampai kawan2 tegur awat amira nampak muram dan serabut. oh god. tak tahu la kenapa. tak sangka apa yang ada di hati boleh terzahir di mata dan perlakuan. semoga esok lebih baik. 

#don't forget to pray for gaza.

13 November 2012

cuti

 
kuliah berbaki tak sampai dua bulan. cepatnya masa berlalu. tanda2 kecik kiamat.. bila kita rasa waktu sangat cepat berlalu. baru habis cuti mid sem. tapi bila naik cuti, kelas banyak batal. hari ni cuti deepavali. khamis cuti maal hijrah. bahagia kan cuti? agak2 bila nak ganti kelas nanti bahagia macam ni tak? 

i need some motivation. kemalasan dah melanda. sampai nak drive pun malas. kereta tu boleh jalan sendiri ke? -.- haihhh. kena muhasabah diri balik. 

06 November 2012

another six weeks

 

another six weeks...tak tahu la betul ke tak. saya tak hebat matematik. sedang berperang dengan diri sendiri. semoga yang baik akan menang. yang jahat tu kalah. -.- and as usual.. bila keadaan macam ni mesti rasa nak quit. alahai tinggal setahun lebih je.. kenapa lemah sangat ni.. kata nak sambung master. hmmm. be grateful.

01 November 2012

short update

 

 alhamdulillah, masih bernyawa. tapi tunggu je la surat saman. -.- too many things happened to me lately. take it as a lesson. supaya jadi lebih kuat. dont cry!