25 April 2012

menantu yang direstui part 2

rentetan entri ini

beberapa hari yang lepas, bonda hawa macam biasa la kan pergi ke warung bonda adam. sebab bonda hawa ni macam malas masak sikit. haha. ini adalah perbualan antara bonda dan ayahanda adam serta bonda hawa.

ayahanda adam: aku nak masuk meminang anak kau boleh tak?
bonda adam : ye la, aku teringin nak berbesan dengan kau. tak sudi ke?
bonda hawa : bukan tak sudi. tapi adam kan dah ada pilihan hati.
bonda adam : ala, dorang kawan-kawan je tu.
ayahanda adam : boleh la ye kita berbesan. dulu kan kita satu kampung. rumah kau kat depan, rumah aku kat belakang. sekarang pun masih satu kampung.
bonda hawa: ...........................

HAHA. gelak sakan hawa dengar bonda dia cerita pasal benda ni. tak tahu nak cakap camne. jodoh kat tangan Allah.

awak, semoga dipermudahkan. =)

No comments: