28 February 2010

bila kanak2 petah berbicara

kes 1
kanak2: mak, tolong ambilkan limau. adik makan yang manis, mak makan yang masam ye.
mak: ada plak macam tu? busuk hati la kamu ni.
kanak2: mana ada busuk. adik dah mandi la.
LOL

kes 2
kanak2: kenapa abah sembahyang pakai seluar?
mak: tak boleh ke pakai seluar?
kanak2: sekurang2nya pakai la kain.
LOL
word sekurang2nya tu memang tak boleh blah.
sebab selalu si abah sembahyang pakai kain pelekat.

kanak2 tu berusia 4 thn.
.nur afrina safiah.

marilah study weyh

final exam

salam
final exam semakin hampir
esok balik kuantan
tinggalkan broadband
pray the best for me
<3
mari study

24 February 2010

mari senyum. taknak stress okay?

assalamualaikum

isnin
last tutor for mtc 037
last class for bel 313
tiba tiba dapat tahu kena submit assignment library sebelum pukul 5 petang
alhamdulillah, sempat siapkan

selasa
test bel 260
final test bel 313
test mtc 039

esok=rabu
test mtc 037
speaking test
siapkan segala assignment yang ada
it is not impossible dear!

jadual exam dah keluar
start 8 march sampai 14 march
then cuti sem lebih kurang 10 minggu
nak kerja
nak duit
nak shopping

trying to say no to stress
think positive

gembira lihat rakan gembira
sedih lihat rakan sedih
jadi kepada rakan2 semua
janganlah sedih2 ya

bercerita mengenai hati
haihh
kadang2 hati aku sendiri keliru
mahu cintaNYA atau cintanya
yang jelas,
hati aku agak kosong ketika ini
mencari sesuatu yang bisa menjadikannya tenang
dan akalku sendiri tahu apa yg boleh menenangkan hati ini
cuma
mungkin ada sedikit kekangan
yg mana aku perlu kuat utk menanganinya

berfikir, berfikir dan terus berfikir
mendapat satu jawapan
mungkin tersangkut pada tiang
jadi selagi ada peluang
sila la berubah wahai cik mira

hubungan sesama insan
bagaimanakah mahu ku perbaikinya
terlalu banyak sangka buruk
astaghfirullahalazim~

mencari kekuatan untuk menjadi agar dapat mencari~



21 February 2010

Petiklah Bunga Itu Wahai Kumbang Sakti!

www.iLuvislam.com
daffodil
editor : everjihad



Bunga mekar di taman larangan
Elok kelopaknya, elok harumannya
Dijaga rapi Sang Penjaga
Dihias tertib tiada tercela

Aku menyaksikan bunga itu kembang
dan aku juga menyaksikan bunga itu layu.
Lantas! Siapa yang harus kupersalahkan?
Bunga itu? Atau kamu sang kumbang?
Atau kamu?

Tika bunga itu mula menjalar indah ke hentian tertinggi,
kau datang merampas langkahnya.
Kau datang menghalang Cintanya.
Ya!
Kamu datang menghalang cintanya
pada Raja Segala Cinta.
Masakan tidak kamu ketahui?
Cintanya itu milik Raja Segala Cinta!
Kamu tahu itu?
Kamu sedar itu?
Bukankah kamu kumbang sakti?
Mengapa tegar untukmu
merampas dan merosak cintanya pada Si Dia?

Kamu datang membawa sejuta janji
Kamu datang membawa sejuta pengharapan
Dia itu bunga, wahai kumbang.
Dia itu bunga.
Disentuh oleh tangan asing, layulah dia
Dibuai cerita angkasa melangit, terbanglah dia.

Jangan kau gantung dia tiada bertali
Jangan kau biarkan dia lemah tiada hati
Jika benar kamu kumbang sakti, bunga itu tidak perlu tersungkur.
Petiklah dia.
Secepatnya.
Lekas! Jangan sampai bunga itu hilang seri
Saktimu dan serinya akan mengembalikan cahaya alam buana ini.
Bukankah itu ajaran Rasul kita?
Bukankah itu mengelakkan kemurkaan Tuhan kita?
Dari kamu berterus-terusan menghentak kaki, ego tiada bertepi, lekaslahhh..
Petik bunga itu dan berlarilah kamu di syurga nanti

Aku sayangkan bunga
dan kamu wahai kumbang
Cinta mana yang harus kusumpah menjadi racun?
Cinta yang membuatkan bunga dan kumbang tenggelam di alam fantasi.

Siramkan air dan baja
Mentari! Pancarkan cahaya!

Sempurnakan ia mengikut acuan yang sudah ditetapkan
Jangan diambil racun berbisa andai taman syurga bisa jadi milik kalian berdua

Petik dia.
Mohon petunjuk Raja Segala Cinta
Minta restu kedua orang tua
Dan aku mendoakan sentiasa

bukan aku memaksa.
tapi aku terpaksa
sampai bila harus kau biarkan bunga itu terkulai di situ?
dia perlukan jawapan.
petik dia secepat yang kau mampu kumbang..
andai bunga itu yang hadir dalam petunjukNya
andai bunga itu yang tersenyum indah dalam mimpimu

andai kamulah kumbang sakti itu..
buktikan pada dunia kamu punya kuasa itu

Allah akan mempermudahkan segalanya.
Janji Allah itu pasti
^-^

*Barangsiapa yang bertaqwa kepada Allah niscaya Dia akan mengadakan baginya jalan keluar. Dan memberinya rezeki dari arah yang tiada disangka-sangkanya. Dan barangsiapa yang bertawakkal kepada Allah niscaya Allah akan mencukupkan keperluannya. Sesungguhnya Allah melaksanakan urusan
yang dikehendakiNya. *
[At-Talaq:2-3]




Buatmu bunga,
dan bunga-bunga yang sedang mekar di taman-taman yang lainnya,
aku punya hadiah buat kalian..

(Surat Terbuka Seorang Ikhwan untuk Seluruh
Akhwat di Dunia)

Ukhtifillah,
Mungkin aku memang tak romantis tapi siapa
peduli?
Karena toh kau tak mengenalku dan memang tak
perlu mengenalku.
Bagiku kau bunga, tak mampu aku samakanmu
dengan bunga terindah sekalipun.
Bagiku manusia adalah makhluk yang terindah,
tersempurna dan tertinggi.
Bagiku dirimu salah satu dari semua itu,
karenanya kau tak membutuhkan persamaan.

Ukhtifillah,
Jangan pernah biarkan aku manatapmu penuh,
karena akan membuatku mengingatmu.
Berarti memenuhi kepalaku dengan inginkanmu.
Berimbas pada tersusunnya gambarmu dalam tiap
dinding khayalku.
Membuatku inginkanmu sepenuh hati, seluruh jiwa,
sesemangat mentari.
Kasihanilah dirimu jika harus hadir dalam khayalku
yang masih penuh Lumpur.
Karena sesungguhnya dirimu terlalu suci.

Ukhtifillah,
Berdua menghabiskan waktu denganmu bagaikan
mimpi tak berujung.
Ada ingin tapi tak ada henti.
Menyentuhmu merupakan ingin diri, berkelebat
selalu, meski ujung penutupmu pun tak berani
kusentuh.
Jangan pernah kalah dengan mimpi dan inginku
karena sucimu kaupertaruhkan.
Mungkin kau tak peduli
Tapi kau hanya menjadi wanita biasa di hadapanku
bila kau kalah.
Dan tak lebih dari wanita biasa.

Ukhtifillah,
Jangan pernah kautatapku penuh
Bahkan tak perlu kaulirikkan matamu untuk
melihatku.
Bukan karena aku terlalu indah, tapi karena aku
seorang yang masih kotor.
Aku biasa memakai topeng keindahan pada wajah
burukku, mengenakan pakaian sutra emas.
Meniru laku para rahib, meski hatiku lebih kotor
dari Lumpur.
Kau memang suci, tapi masih sangat mungkin kau
termanipulasi.
Karena kau toh hanya manusia-hanya wanita.

Ukhtifillah,
Beri sepenuh diri pada dia sang lelaki suci yang
dengan sepenuh hati membawamu kehadapan
Tuhanmu.
Untuknya dirimu ada, itu kata otakku, terukir dalam
kitab suci, tak perlu dipikir lagi.
Tunggu sang lelaki itu menjemputmu, dalam
rangkaian khitbah dan akad yang indah.
Atau kejar sang lelaki suci itu, karena itu adalah
hakmu, seperti dicontohkan ibunda Khadijah.
Jangan ada ragu, jangan ada malu, semua terukir
dalam kitab suci.

Ukhtifillah,
Bariskan harapanmu pada istikharah sepenuh hati ikhlas.
Relakan Allah pilihkan lelaki suci untukmu,
mungkin sekarang atau nanti,
bahkan mungkin tiada sampai kau mati.
Mungkin itu berarti dirimu terlalu suci untuk semua lelaki di fana saat ini.
Mungkin lelaki suci itu menanti di istana kekalmu,
yang kau bangun dengan segala kekhusyu'an
tangis do'amu.

Ukhtifillah,
Pilihan Allah tak selalu seindah inginmu, tapi itu
pilihan-Nya.
Tak ada yang lebih baik dari pilihan Allah.
Mungkin kebaikan itu bukan pada lelaki yang
terpilih itu, melainkan pada jalan yang kaupilih,
seperti kisah seorang wanita sudi di masa lalu
yang meminta ke-Islam-an sebagai mahar pernikahannya.
Atau mungkin kebaikan itu terletak
pada keikhlasanmu menerima keputusan Sang Kekasih Tertinggi.
Kekasih tempat kita memberi semua cinta dan menerima cinta
dalam setiap denyut nadi kita.
---

jika Allah sudah meredhainya,
petiklah bunga itu wahai kumbang sakti
moga sayap kiri itu akan membantu dirimu di atas jalan ini

pesanan utk kaum hawa dan diri sendiri juga~

15 February 2010

kisah cuti kali ini

salam
cuti ini pulang ke rumah dengan membawa seribu harapan
bukan setakat seribu
tapi berjuta juta
ececehh, ayat nak gempak je kan

harapan pertama
tentulah mahu study memandangkan
hari isnin bersamaan 15 feb bersamaan dengan
hari ini
ada online test psychology

harapan kedua
mahu siapkan assignment, assignment dan assignment

harapan ketiga
mahu makan masakan bonda tersayang banyak2 sampai gemokk

harapan keempat
mahu menggunakan streamyx sepuas2nya dengan online dan lepak2
bersama republicanz

harapan kelima
mahu drive kereta puas2 sampai minyak habis

tapi sayangnya
harapan hanya tinggal harapan
tidak menjadi kenyataan
kerana tiba2 cik siti nor amira ni demam pula
pelbagai spekulasi telah dibuat tentang punca demam ini
antaranya
1) terlalu penat angkat beg ketika mahu mengejar bas uitm semata2 mahu jimat duit tak mahu naik teksi kemudian berlari2 melintas jalan
2) penat dalam bas tak hilang lagi ditambah pula penat drive dari kuala selangor pulang ke banting.
3) immunity badan tak kuat sangat. yela, kata dah lama tak demam kan. sekali demam, amik kau

sekarang perut saya lapar
tapi takde selera nak makan
hari tu nak makan honeystar dgn sate
tapi bila dah beli, tak makan sangat pun
haihh

mari study social psychology
tapi pisya cakap test tu senang je
ahh, beriya la kau pisya
hahaha

kepada
diyanah nabilah binti kamaruddin
dan
sharonica anak diliu
nantikan kepulangan saya malam ini

kepada
semua republicanz
maaf
hanya itu mampu saya ucapkan
hukhuk

mencuba bertahan


10 February 2010

syafiq: ha3~not believe with me huh???i has get ur fb n blog too..,

refer kt chatbox sebelah ni
sumpah aku tertanya2
kau sape weyhh
baek mengaku
cepatttttttt

08 February 2010

campus vacation di pantai balok

PI005 D


I'M THE WINNER BABY!

1204
KAMI CERIA..HIKSS

GADIS2
KETIKA MENUNGGU PARA JEJAKA..LOL

07 February 2010






not in the mood


fullstop

06 February 2010

hari ini hari sabtu

8.38 a.m.
6 Feb 2010
meja study
alone sebab yang lain masih lena dibuai mimpi
sambil dengar lagu english
hikss

buat bonda tercinta
hari ini anakandamu hanya bersarapan
biskut jacob's sunlife choc
dan
sekotak air milo
sahaja
tapi alhamdulillah
sebab kenyang

sumpah rindu nak makan
nugget tempura
dan
nasi lemak
yang disertakan
telur mata kerbau
dihiasi dengan
taburan black pepper
then lepas makan nasi lemak tu
terus tertidur
wah, nikmatnya!

sudah hampir jam 9 a.m.
mari mandi
agar rasa segar
dan
bersemangat
untuk siapkan assignment
wajib siapkan assignment hari ini juga
kerana esok ada campus vacation di pantai balok
habis la sunburn wajahku ini
dah nak balik rumah pula tu
bagaimana mahu berhadapan dengan kekasih hati ni
haihh

mari siapkan assignment
dan
mencari sunblock