24 October 2010

jodoh

kalau dah jodoh tak kemana.. ayat tu dah biasa dengar kan? hari ni aku nak cakap pasal jodoh, tapi bukan bermakna jodoh aku dah sampai.. err.. on the way kot..lol

dulu masa zaman apa ntah dah tak ingat.. aku teringin nak cinta selepas kahwin.. hehe.. masa tu berangan je la kan.. kononnya kalau dah ada jejaka yang berkenan mahu masuk meminang, aku nak dia jumpa abang aku dulu.. hee.. bersedialah kena test dengan abang aku.. pastu baru jumpa mak abah aku pulak dan seterusnya adalah pertemuan dua keluarga, merisik, meminang, bertunang, dan nikah.. tapi ni angan2, tak tahu la boleh jadi kenyataan ke tak..huk

aku ni tak la sempurna.. tapi demand tinggi.. haih, sedar diri sikit amira.. =.=

pesanan buat para jejaka, kalau ada simpan perasaan pada si gadis, pendam la selagi boleh.. kalau dah tak tahan sangat, bagitahu kat keluarga atau rakan si gadis.. sambil2 tu boleh la risik2 sekali.. jangan diusik hati si gadis yang suci lagi murni itu.. huhu.. buruk padahnya..=.=

pesanan buat si gadis (especially diri sendiri), kalau ada minat pada sang jejaka, simpan je la.. kalau luahkan jadi fitnah pulak.. dan jagalah diri sebaik mungkin.. rajin2 la google artikel pasal gadis, banyak je yang boleh dipelajari.. jaga hati baik2, jangan pernah tergoda dengan ayat2 manis sang lelaki.. ayat2 cinta daripada DIA takpe.. =)

trapped between two path..hopefully i can find the way to seek for the truth..

siapa2 nak ngorat aku, meh la jumpa abang aku dulu

0126756591

XD

4 comments:

Muhamad Zaki Zafir said...

whoahh..tp ssh jgk org skrg ni nk cinta lps kawen.msg2 lg suke knl sndiri dlu.huhu..

takpe, cinta yg org tua uruskan,lbh trjamin. :)

ahmad said...

waa...sy fham =.=

safiamira said...

zaki, better kenal diri sendiri dulu daripada kenal org lain.. dapat la muhasabah diri.. =)

safiamira said...

ahmad, laju je faham..hoho