29 August 2010

what have i done for my deen?

assalamualaikum
motif sebenar online adalah mahu menyiapkan
sisa2 terakhir assignment
tapi macam biasa la kan
mesti melencong punya

terbaca pasal ni
lepas tu google sikit
dapat plak pasal ni

tersentak
istighfar
T_T

"islam mula tersebar dalam keadaan dagang (asing), dan ia akan kembali asing pula. maka beruntunglah orang-orang yang asing"
(hadis riwayat muslim)

istighfar lagi
adakah aku cukup layak untuk tergolong dalam golongan asing itu?
T_T
sejujurnya tidak kerana terlalu banyak yang perlu dperbaiki
tambahan pula aku selalu kalah pada keadaan
aku sentiasa memberi alasan
aku takut untuk menjadi dae'i
kerana aku tahu aku tidak mampu
nak jadi mad'u pun banyak alasan
istighfar istighfar istighfar

semoga ramadhan ini, kita semua diberi hidayah dan petunjukNYA
untuk berubah ke arah yang lebih baik
insha ALLAH
=)

cepatlah habis cuti, tak sabar nak sambung baca
hari ni dah 19 ramadhan, tapi aku baru sampai page 235
T__T

No comments: