06 June 2010

keGEMBIRAan berada di padang lalang terSAYANG

kisah bermula seawal jam 5 pagi apabila saya dikejutkan oleh mak saya ketika hujan turun dengan lebatnya. kemudian saya cuba bersiap selambat yang mungkin bagi membolehkan diri menyertai gathering walaupun sekejap. tapi saya tidak berjaya apabila terpaksa bertolak pada jam 6.30 pagi dan meninggalkan kuala lumpur pada jam 8 pagi. T_T

pada pukul 11 saya telah tiba di felda chini. okay, yang ni betul2 gembira sebab dapat tengok orang nikah. hehe. lepas tu saya makan kat kenduri orang yang nikah tu. kemudian pulang ke rumah makcik untuk berehat sebelum meneruskan perjalanan ke kuantan. selepas zohor baru bertolak ke kuantan.

sampai sahaja di bukit sekilau, saya terus naik ke pejabat untuk mendaftarkan diri. keadaan menjadi agak kecoh kerana tiada tempat kosong di sekilau jadi saya dan rakan2 memilih untuk tinggal di padang lalang terSAYANG dalam keadaan rela dalam terpaksa.

tiba di padang lalang terSAYANG, abang di pejabat memberitahu junior yang tinggal di bilik yang bakal saya duduki belum membuat clearance. jadi saya terpaksa merempat seketika di laman makmur a.k.a surau. saya dan abang saya bertungkus lumus mengangkat barang yang melambak lambak dari kereta menuju ke surau. memang la tak jauh mana but still penat sebab barang tu berat.

bagi menghilangkan ketidakpuasan hati saya memilih noodle station bagi menyejukkan hati saya namun ternyata ianya gagal kerana saya terlebih menabur chilli powder dan akhirnya menangis kepedasan. T_T. kemudian abang saya menghantar saya kembali ke padang lalang terSAYANG dan dia terus memandu pulang ke rumah. selepas itu saya pergi ke pejabat buat kali yang entah ke berapa bagi menanyakan tentang kunci bilik. eh2, abang tu ingat saya junior pula. nampak sangat muka comel kan. muehehe.

finally, saya dapat kunci tersebut dan saya melangkah dengan gagah mengangkat segala barang2 yang saya boleh angkat dengan menggunakan kudrat saya sendiri. barang2 yang lain tu saya angkat bersama jamie. terima kasih jamie. =)

dan, malam tadi saya tidur di bilik ruby dan dina kerana roomate baru saya iaitu dena belum balik lagi. apa yang memburukkan keadaan, pada malam pertama je sudah dapat mimpi ngeri. hopefully no more nightmare after this. plus, antivirus kaspersky buat hal. menambahkan tekanan saya.

itulah kisah GEMBIRA. SUKA, CERIA saya berada di padang lalang terSAYANG. terima kasih UiTM kerana mengGEMBIRAkan saya. <3
it is a worst birthday present ever
=(

11 comments:

.mady. said...

woahhh... ak dpt rasa penat kau smlm. agagagaaa

safiamira said...

woiii pagi2 dah online ye..haha
mana ada penat mady.. HAPPY je..

Fakhrur Razi said...

padang lalang ktner?
ak igt kau gmbira men bola kt padang betul tdi..

safiamira said...

kat kuantan gak.. sebelum ni aku duduk bukit sekilau..
hmm GEMBIRA la ni.. siap capital letter menas aku sangat GEMBIRA..

safiamira said...

*means

nabilsyahmi said...

moga happy selalu dan terus happy:)

safiamira said...

perli ke nabil ni? huwaaa..
but actually padang lalang tak teruk sangat.. nnt nk update pasal pro and cons of padang lalang..

nabilsyahmi said...

eh..bukan perli la.-.-"
doa tu..hehe

safiamira said...

owh yeke..
ameen~~~
thankz yee

Khairi said...

it is a worst birthday present ever

tak suke yg neh...

safiamira said...

i think that's the reality