12 April 2010

saya gadis berdikari

hehhh
berdikari la sangattt

pada petang isnin yang indah
lagi indah kalau dapat tidur
tapi sebab malam tadi aku dah tidur selama 12 jam,
jadi jangan harap la nak tidur pada siang isnin ni
wajib kena siram sat lagi
haha

okay. mari teruskan cerita
mak aku suruh selesaikan urusan membayar bil
dan menambah nilai akaun SSPN yang telah lama tidak dikemaskini
sampai dapat surat dari bank =.=

time nak gerak tu
otak aku ligat berfikir
nak pergi mana dulu eh?
tempat2 yang perlu dijejaki
stesen minyak
tm point
bank tabung haji
bank islam
siapa orang banting korang bayangkanlah sendiri tempat2 tu

then mak aku bagi arahan

mula2 pergi isi minyak dulu di caltex
asal nak masuk jalan besar je mesti berdebar2
macam nak nikah
then dah siap isi minyak pergi bank tabung haji
parking dekat surau
kena melintas sorang2
lepas tu parking kereta kat taxi stand pulak untuk pergi tm point
then kena melintas sorang2 lagi
kemudian pergi ke bank islam
terkial kial mencari mesin ambil no. giliran
sebab selama ni masuk situ terus pergi atm machine
huhu
eh eh
sudah selesai segala urusan yang wajib
tapi
tiba2 si kecil afrina safiah menyuruh beli roti dan susu dan bintangmadu
nyumnyum
okay, sebagai kakak yang baik aku pun beli la segala benda tu
then terus balik rumah
penattttt

moral of the story
rancanglah perjalanan anda supaya segala urusan berjalan dengan lancar

taksabartunggumakcikgedikbalikbolehberfoyafoya

8 comments:

nabilsyahmi said...

saya pun dapat surat daripada sspn tu..ape fungsi sebenarnya ya?

safiamira said...

dia suruh kita sentiasa masukkan duit ke dalam akaun tu kot.. hehe
tp tak boleh kuarkan unless klw utk pendidikan..
my mom suruh masukkan rm50 setiap bulan tapiii mana nak dapat rm50 tiap bulan tu..huhu

Khairi said...

ahahaha...you neh..ye..
you mmg akak yang baek belaka..
ngahahaha...
sapekah makcik gedik?

nabilsyahmi said...

yeke..dari dulu taktau la nak buatpe ngn sspn tu..tp dia ckp dlam surat tu bukan syarat untuk pnjaman pndidikan dah..hurm..papejelah..yg penting tak pernah deposit pape pon..haha

safiamira said...

haha
nak bodek ke ape ni?
makcik gedik adalah makcik zila musman tersayang baek chubby pemurah penyayang dan bekas kekasih ustaz..ahaha
*ila, aku puji kau ni sila la belanja apa2 yg patut ye

safiamira said...

nabil
owh yeke.. time mula2 dulu syarat utk dpt study loan, beriya je aku buat akaun..huhu
tak pernah deposit? but how come bleh dapat surat?

nabilsyahmi said...

entah..kat situ tulis balance 30 rggt lebeh..hehe..esok2 la tambah..anyway..nak masuk jalan besar berdebar2 macam nak nikah?-,-"

safiamira said...

owh..
uikss, senyap2 sudah..haha
tu hanya perumpamaan aku je..
tapi debaran time nikah mestilah lagi hebat..hikss