24 April 2010

WMX ****

reading, writing dan listening dah selesai
tinggal speaking je
tapi taknak cakap pasal muet tadi
nak cakap pasal peristiwa yang berlaku selepas muet

time nak balik
2 orang kawan aku nak tumpang
aku on je la
tapi
tiba2 kereta tak boleh start
aku tengok dashboard
dashboard kereta, bukan dashboard blogger ni
lampu bateri menyala, padahal baru je ganti bateri
pastu lampu apa entah yang hari tu repair sampai RM420 pun menyala jugak
nervous siot
call abang
tapi dia kat waterfall so tak boleh la nak tolong
call mak
tiba2 perasan bahawa gear dalam keadaan R
sepatutnya P
then aku betolkan balik gear tu
try start
hidup!
haha
cakap dengan mak dah boleh start
pastu terus balik
eh tapi turunkan kawan aku kat mc donald dulu

moral of the story
sebelum start kereta
pastikan gear anda dalam keadaan neutral (manual) atau P (auto)

aku dah lupa camne nak drive kereta manual
hikss

5 comments:

nabilsyahmi said...

tu la,gne kerete auto lagi,klau gne manual memang terus bejalan bila start en..haha

safiamira said...

nabil, yg tu lagi bahaya.. hahaha
td sbb gelabah sgt kot.. lepas ni insya allah try to alert

Khairi said...

pkai auto...kena tgok gear dulu ye cik mira oi...

Nur Areefah said...

aku bukan dh lpe tapi tak igt -,-

safiamira said...

baek keiry


sama je tu areefah =)