04 March 2010

dugaan

assalamualaikummm
pada musim peperiksaan ni la pelbagai dugaan dan cabaran datang menjelma. laptop sakit, dan mata aku juga sakit nak mengadap laptop ni. masalah hati yang entah bila nak selesai. macam2 ada dalam otak aku sekarang ni. then tiba2 boleh pulak hilang mood nak study. sangat siot ye. untuk orang pertama, aku tak tahu kenapa aku begitu sengal masih teringat kat kau walaupun awal2 lagi kau dah lupakan aku. dan tindakan kau menyebabkan aku terfikir semua lelaki sama saja walaupun kau ni baik tapi sebenarnya tak la baik sangat. aku tak tahu kenapa aku masih beriya dan bersemangat untuk lalu depan rumah kau walaupun aku tahu kau takde kat rumah. yela, orang cakap kalau tak dapat tengok orang, tengok rumah dia pun jadi la. sangat sengal ya di situ. aku sangat2 terasa bila kau online dan pura2 tak nampak aku. aku ym pun tak nak balas. mesej pun tak balas. nasib baik aku call, kau angkat. tapi kau ingat aku orang kaya ke sepanjang masa nak call kau. heyyy, aku tak tahu kenapa perkara tahun lepas boleh terjadi. kau bawa aku terbang, menggapai mimpi, menyentuh pelangi dan pergi ke daerah indah tapi lepas tu kau lepaskan aku jatuh gedebushhh. sakit tahu tak. aku sangat berharap kau bahagia dan sila lah pergi dari minda ku ini. sangat mengganggu! get out from my head now!! untuk orang kedua, aku harap kita masih berkawan, masih bersahabat. aku minta maaf atas kesilapan sengalku itu. sumpah aku tak sangka kau akan layan aku macam ni. aku harap kita dapat berkawan macam dulu dan sekali lagi aku minta maaf atas kesilapanku itu. jangan la buat aku terasa dengan apa yang kau buat. aku nak kita berkawan. faham tak? aku nak kita contact macam dulu. tak boleh ke just lupakan perbuatan sengalku dulu? sekali lagi aku minta maaf dan aku nak sangat kita kawan macam dulu. kau nak aku merayu ke? tolong la wahai sahabat, aku nak kita kawan macam dulu. kalau kau layan aku macam ni, aku sendiri tak boleh lupa kesilapan sengal tu dan sampai sudah takkan hilang rasa bersalah ni. tolong laaaaaaaa, aku nak kita kawan macam dulu. untuk orang ketiga, maaf. aku ini mudah dipengaruhi tetapi sukar mempengaruhi. jadi bila kau jadi macam tu, sedikit sebanyak aku pun terasa tempiasnya. aku nak kau gembira, bahagia, happy selalu, jangan sedih2 okay. aku tak suka tengok kau sedih sebab aku rasa sangat tak berguna bila tak dapat buat kau happy. jadi jangan lah sedih2. kalau kau sedih, aku pun sedih. bila aku sedih, terus takde mood nak study macam hari tu dan itu adalah sangat sengal kerana exam cuma tinggal berapa hari je jadi jangan lah pengaruhi mood aku okay. untuk orang keempat, aku sayang kau sebab kau selalu buat aku gelak. kau lah kawan yang sama sengal dengan aku. jadi aku sayang kau dan aku harap kau sentiasa happy dan bahagia. takmo sedih2 okay. orang kelima, aku sangat hormati kau dan tolong jangan bagi rasa hormat itu hilang. maaf kalau aku ada buat salah atau terkasar bahasa. untuk orang keenam, sumpah aku rindu kau. bila nak jalan2 berfoya2 buang duit yang sedia ada sikit ni. rindu rindu rindu. untuk orang ketujuh, sumpah aku tak faham apa yang kau nak. menyemak dalam otak aku tahu tak. kejap puji aku, kejap kutuk aku. amboi2, sesedap aiskrim je nak kutuk2. campak dalam longkang tahu la. dan aku nak tegaskan di sini, yang aku tak nak jumpa kau. memang takkan jumpa kau. jadi sila la kuburkan segala harapan dan mimpi kau untuk jumpa aku. bukannya apa, aku rasa kita tak boleh get along kerana dunia kita sangat berbeza. jadi, selamat tinggal! untuk orang kelapan, aku ini gadis, jangan ingat aku terlalu murah. jangan pandang rendah kat aku walaupun aku ni sememangnya rendah. sumpah aku tak suka kau bila kau berbicara tentang itu. heyyy, tercemar tahu tak. tentang probabilities itu tak perlu la ditulis di sini, biarlah ianya tersemat kemas dalam kotak fikiranku. sebab kalau cerita pun buat malu je. berangan lebih mira ni. haihh. okay, mari study ya anak2 sekalian. mak dah pesan suruh tinggalkan laptop tapi anak ni degil. kononnya dah tinggalkan broadband anak ingat selamat la tak online. takde maknanya anak oi. wifi ni tiba2 dapat pulak jadi marilah kita menggunakannya dengan penuh manfaat dan jangan bazirkan ia. tiba2 mak suruh tinggalkan phones sekali. memang tak hidup la anak kalau macam tu. aduii. untuk pertama, kedua, ketiga, keempat, kelima, keenam, ketujuh dan kelapan, aku harap korang baca, faham dan hayati apa yang aku tulis ni. sekali sekala, tolong la faham perasaan aku. terima kasih.

lega sebab dah muntahkan segalanya

4 comments:

diyanah nabilah said...

aku orang yang ke lapan belas kah??

safiamira said...

kau orang keempat
harap maklum

Nur Areefah said...

wow!
moga dengan mereka membaca membuatkan kau gembira..
mgkn nak exam nie, perasaan makin tak stable..bagus la dah muntahkan semuanyaaaa..
selamat menempuh exam anyway!

safiamira said...

areefah
haha..puas dan sangat lega bila dah luahkan semua.. harap takde sape yang terasa..huhu
thankz dear!