30 January 2010

travel alone etc

salam
terlalu banyak benda mahu ditulis. kalau kamu mahu baca, just continue read this. kalau tak, sila tekan X di hujung atas sebelah kanan. =)

semalam bersamaan 29 januari 2010, aku pergi rumah makcik aku di no 135, blok 5, chini 5, pekan, pahang. wahh, so impressive sampai boleh hafal alamat dia. hikss. bertolak dari hostel pada jam 2 lebih. sampai di terminal sudah nampak bas yang patut dinaiki. tapi bas tak gerak2, baik aku je yg drive. hehh. pukul 3.30 baru gerak. sila bayangkan berapa lama aku berdiri di situ. ya, aku berdiri sebab tiada kerusi kosong. perlu diingatkan ini bukan di terminal makmur kuantan tetapi berdekatan dengan terminal, berdekatan dengan pasar dan the store. sumpah aku takot gler travel alone. macam2 orang ada. huk.

setelah duduk dalam bas tu aku dah mula risau mahu turun di mana. mula la jadi peramah. tanya makcik sebelah dia mahu turun di mana. kemudian bila makcik tu turun datang pula adik smk lepar. aku menjadi peramah lagi. then adik tu turun. datang pula adik yang lain. kali ni dia pula yang jadi peramah. tapi mula2 dia ingat aku still skola lagi. tahu la aku comey. hikss. sumpah adik tu baik. dia tunjukkan aku tanpa rasa jemu bahawa ni chini 1, chini 2, chini 3 dan bla bla bla. terima kasih ye dik. akak doakan kamu dapat keputusan cemerlang dalam spm nanti. sampai di sana pukul 6. wahh, jauhnya. hukk.

antara pesanan terawal makcikku, jangan malu2 dan buat la macam rumah sendiri. huhu. setiap kali makan terpaksa tambah sebab sudah dipelawa berkali2. lepas makan lepak kat bilik dan borak2 dgn kak seri. tentang iman dan kehidupan seorang pelajar. tiba2 terkeluar cerita pasal uia kuantan. pastu kak seri cakap adik abg safwan blaja kt situ amik medic. (abg safwan tu abg ipar kak seri, suami kak ujie). wahh, medic?? ish, dah la hensem mamat tu. mula2 aku x berapa kenal. then bila tanya yg jadi pengapit time abg safwan kawen ke dan jawapannya ya. hikss. sumpah hensem. lalalala. lepas tu study. lebih kurang 7 pages je lepas tu tertido sampai pagi. hikss. malam tu aku mimpi aku bangun pukul 9 pagi. yela, kata buat macam rumah sendiri. bila kat rumah sendiri memang bangun pukul 9. hahaha. pagi tu cuma lepak tengok tv. huhu. study pun macam selak2 je. adehh.

time lepak2 tengok tv tu aku tengok la kat almari yg tersergam di ruang tamu tu. aku baru dapat tahu bahawa abg faris tu bekas pelajar SEMESTA. sumpah sebelum ni tak tahu sebab apa yang aku tahu di skola kat raub tapi tak tahu la pulak skola sains. ngee. tak prihatin sungguh aku ni. sekarang dia di royal military air force (RMAF) di kedah. wahh, hebat2 belaka anak2 makcik aku ni.

time balik pula aku bercadang nak tido dalam bas. tapi hasratku lambat tercapai sebab ade baby duk kt depan seat aku. asyik duk pandang belakang je. tahu la aku comey. hikss. time dia pandang tu mesti la kena bagi senyuman manis, takkan nak buat muka garang plak. hee. walaupun aku penat, aku senyum juga demimu baby comey. haha. pastu aku tertido. bangun2 je baby tu dah turun. bukan la turun sendiri, dia turun dengan mama dia. lepas tu aku pergi the store sorang2. ya, sorang2. sila percaya. aku masuk ikut pintu belakang sebab tu je pintu terdekat. tapi kena tahan dengan guard atas alasan aku bawa beg. haishh. aku nak kuar ikut pintu depan la. tak pasal kena kuar ikut pintu belakang juga. lepas beli barang, cari teksi. kebetulan pula duit dah nak habis. jadi aku mintak tolong driver taxi hantarkan aku pergi bank islam dulu. unfortunately, jalan sangat sesak. serius, sesak gler. then kat bank islam plak ramai orang. berkali2 aku meminta maaf kt driver tu sebab dia kena tunggu lama. time nak bayar tambang plak, aku dah sedia nak bagi rm10 sebab dia tunggu lama tadi time aku nak withdraw duit. tapi dia cakap ikut harga biasa yg selalu aku dapat. rm7 je la. huhu. terima kasih pakcik. semoga pakcik dapat balasan baik. (ala2 yoo rin) hikss.

sudah sampai di hostel. esok pula ada program. mungkin bakal tidak tidur malam ni sebab nak prepare forum dan study test. huhu. owh, lagi satu, baru mendapat berita yg kenduri tahlil keluarga akan diadakan pada minggu hadapan, bkn pada chinese new year yang aku harapkan. so takde harapan la mahu menggedik dengan makcik. makcik, kite menggedik di tempat lain ye? hikss.

berusaha, berusaha dan berusaha
oh ya, awak baru approve request facebook,
sumpah penat cari guna name banyak kali,
tapi bila guna email sekali je dah dapat
macam mana la aku boleh lupa yang aku ada simpan email dia
huhu

5 comments:

diyanah nabilah said...

oo sangat panjang tetapi saya rajin membacenye kerana tiada kerja
1.semoga kau jadi best student sir kerana bace 7 pages campor beberapa peges selak2
2.kirim salam kat baby tu kerana kalau aku jadik kau aku da jelir lidah padanya
3.usha la pakcik teksi tu kerana murah
4.kirim salam jaga the store kata padanya lain kali tegor kau cakap begini,plis obey the law.no bags are allowed
5.kirim salam makcik aku nak ikot menggedik bersama
6.kirim salam pada diyanah nabilah housemate kau yang cute dari kau
akhir kalam..
adios amigos

safiamira said...

dan2 comment kau pun nak panjang gak kan..haha
1. ameen~
2. insya Allah kalau aku jmpe baby tu lagi
3. kt dashboard dia xde number phone plak.. aku kan pemalu, segan nak mintak
4. ahh.. sumpah aku menyampah gler. dia terlalu sinis
5. bkn kau ckp x nak balik ke chinese new year nnt?
6. okay.. to dena, diyanah nabilah kirim salam.. lol
aku tensen!!!
huhuhu

diyanah nabilah said...

hahha
mira sangat sengal disitu
mira nak ajak mahmudah menggedik tak
eh aku benci netol dengan die sejak due menjak ni
benci
nak sepak die

Ruby said...

ngeee...aku suke bc..pnjg betol kau becerite.
dah berani + bedikari upenye mira ni..g00d news!!
kite ade housemate baru....jgn gado sudah la.!!!

safiamira said...

dena> euwwwwwwww
dh2, xmo ckp pasal dia
menambahkan dosa aku je..huhu

ruby>> hehehe.. dh berani lintas jalan sorang2.. hahah.. bangga plak kan.. k, x gado.. baek2 je