13 January 2010

sigh

salam

satu
kalau tengok jadual kelas, sepatutnya rasa gembira sebab tak ada kelas pada sebelah petang. tapi macam biasa la kalau masuk kelas BEL260, mesti kena brainwash. think think and think critically walaupun hakikatnya kelas itu adalah kelas BEL313. masa kena brainwash tu tiba-tiba aku teringat kat maktab. kerana terlalu memikirkan speaking test yang aku rasa menjadi salah satu punca tak dapat score muet. masa kat maktab dulu setiap hari jumaat adalah english day dan kami terpaksa berkomunikasi menggunakan bahasa inggeris. ummi aku yang ajar pendidikan islam pun tak pasal2 kena speaking gak.huhu. tapi benda ni ada kebaikannya. di samping dapat built up our confidence, ia juga dapat meningkatkan penguasaan vocab kita. yela, setiap kali nak speaking kena refer kamus, sah2 la dapat banyak perkataan baru. tapi kat kampus ni mana la ada english day. kalau ada pun mesti ramai yang bantah. aku tulis ni bukan sebab aku nak cadangkan buat english day, cuma saja nak mengenang kembali kisah lama. ececehh. so lepas ni kena la rajin2 speaking ye cik mira.

dua
pasal itu. tiba2 aku rasa terpinggir. sebab benda ni fokus kepada pelajar matrik dan kami di sini nak dapat benda tu sebulan sekali pun sangat la susah. lagi2 kmpp. hoho. aku tahu aku dah berubah, dah tak macam dulu. tapi ketahuilah bahawa aku perlukan teman seperti dulu. perlukan sokongan seperti dulu. perlukan tarbiah seperti dulu. huhu. sedih.

itu sahaja. nak qada' tidur sebab malam tadi tak tidur..hukhuk
assalamualaikum~

2 comments:

ARC said...

goodluck ye study...btw, MUET band 4 tak mencukupi. Tingkatkan usaha untuk matlamat yg lg tinggi

Kisah Profesor Yang Ujub

safiamira said...

huhuuhu
thankz a lot
insya allah, sy akan usaha sungguh2