11 January 2010

ketika cinta ditolak

salam
eheh.. tak habis2 pasal cinta kan... biasa la... cinta itu anugerah drpd yg maha kuasa khas utk hamba2NYA... tipu kalau kamu semua takde perasaan nak bercinta.. hekhek

bercakap mengenai cinta.. pernah tak cinta korang direject?? meh la kongsi2 pengalaman... ececehh... aku nak cite sikit pengalaman aku..

time mula2 kena reject dulu memang sedeyh..tipu la kalau x sedeyh... tapi hasil dorongan keluarga dan rakan2, aku berjaya bangkit semula utk menawan hati cinta pertama... banyak perkara yg perlu dilakukan... kemudian ada dugaan datang... jujur, aku rasa seperti cintaku ditolak mentah2.... mengalir sedikit air mata ketika berbicara mengenai perkara ini... sebenarnya aku susah sikit nak jatuh cinta ni... tp bila dah jatuh cinta, bila dah sayang.. selamanya tetap sayang... even macam dah lupa, perasaan sayang tu tetap ada... ala2 lirik terlanjur cinta.. "kerna sekali cinta, aku tetap cinta"... ececehhh.. haha

jadi apa yg perlu aku lakukan?? sudah tentu perlu berusaha utk menawan kembali cinta tersebut... don't ever give up... usaha usaha usaha... ingat, bukan aku sorang yg mcm ni... ramai lagi yg menerima nasib sepertiku... tak payah rase malu2 utk menjejakkan kaki ke tempat dating tersebut..lol

kepada mereka yang mengalami nasib yg sama sepertiku, marilah kita berusaha bersungguh2 agar dapat menawan kembali cinta yg kita impikan... jadikan ianya satu realiti... kalau org lain boleh, kenapa kita tak boleh? sape cakap kite tak boleh berjaya?? all the best!!!!


cinta yg dimaksudkan adalah Mr. Law a.k.a. BLS (Bachelor of Legal Studies)
halangan pertama adalah repeat paper
halangan kedua adalah muet... dpt band 3... hukhuk..T_T.. i have to get band 4...
tempat dating adalah skola tmpt exam muet tersebut.. maklum la private candidate..huhu

doakan yang terbaek buatku~

2 comments:

norzila musman said...

aku simpati dengan kau.(serius x tipu ni)
haha..
kau ni da mcm mati laki jerk..
frustrated gler2..
chill la babe!
;p

safiamira said...

hahaha...
erk.. bkn laki aku
td mak aku gtaw ada hubby kepada anak kawan dia meninggal weyh....
kesian... anak baru 2 org...huhu
alfatihah kpd arwah~