20 August 2009

di mana aku sebenarnya..????

salam~
aku tulis post ni sambil dgr lagu menanti di alam barzakh by far east...
hati sgt berdebar2
di manakah tahap iman aku skrg ni
berada dlm komuniti begini sgt mencabar
bkn la x elok
just x membantu, mcm kt maktab dulu
omg, aku rindu maktab, aku rindu mereka
hati merintih2 dgr lagu ni...
alimkah aku?
alimkah jika sekadar memakai stokin shj???
dulu pakai handsock, tp since cuti hari tu dh x pakai...
sbb kononnya leceh
lihatlah dunia, pengakuan ikhlas ku ini
aku taw couple tu haram..
tp kitorg x declare ape2 pn...
jgn bg byk alasan mira..
sama je hukumnya
dan hukumannya juga sama
ya Allah.........
pasal aurat..
beria je hari tu nk jaga...
tp lately ni slumber je aku pakai short-sleeve
(roomate ku non muslim)
the solution is...
aku tak boleh hanya menunggu
aku perlu mencari, mencari dan terus mencari...
klw x dpt wat usrah time weekend, nasib kau la mira
pandai2 la cari sumber nk renew iman kau tu
now tgh rajin2 kn diri menjenguk iluvislam...
so, kau dh tau masalah kau
kau dh tau solution dia
pe lg tunggu, bertindak la mira...
aku x taw nk wat cmne
hati aku bergolak
50% nk jd mcm org lain
50% nk jd mcm dulu

ya rabbi....
sedar la mira syg...
kau x taw hidup kau takat mana...
ntah2 x sempat sambut puasa..huhu
astaghfirullah~~
hmmmm.....

4 comments:

ahmad suhaib said...

hidayah is to be grabbed not to be wrapped..
bila dtgnya naluri utk brbuat kebaikan tu,fastabiqul khairat..
tak perlu berlengah kerana apabila berlengah akan mula perasaan ragu2..

wallazina jahadu fina lanahdiyannahum subulana..(al-ankabut:ayat akhir2)

siapa yg bermujahadah dan berusaha sungguh2 untuk dptkan keredhaan Allah,Allah akan pertunjukkan pdnya jalan yg lurus..

semoga tarbiyah ramadhan pd kali ini direct drpd pencipta berjaya mendidik nafsu utk menuruti syariat Allah..

just drop by for a while..
terbaca..ma'alisy ats komen bagaikan esei walaupn sekadar suatu ringkasan..

salam ramadhan..

safiamira said...

ahmad suhaib>>> owh... terima kasih sbb bg peringatan kt sy....
fastabiqul khairat tu cmne?
tp klw kite cpt2 berubah, mesti ade org ckp perubahan x perlu dilakukan secara drastik....huhuhu

masih lagi 50-50.... :-(

ahmad suhaib said...

fastabiqul khairat tu maknanya bersegara dlm membuat kebaikan..
sbg manusia,hati mudah berbolak balik yg diumpamakan seperti makanan yg sedang mendidih..
jd,bila ada lintasan hati utk buat kebaikan atau berubah,bersegera lakukannya jgn tangguhkn..

tepuk dada tanya diri smpai bila baru nk berubah?
tak dinafikan perubahan mmg suatu proses dan secara berkala..
tiada manusia yang belajar sehari,esk terus jadi kibarul ulama'..
proses tu suatu sunnatullah..
skrg cuba lihat pd diri sendiri..
adakah kita dlm proses berubah secara berkala ataupun kita pd hari ini sama sahaja seperti hari smlm?hanya kata hendak berubah tp tiada langsung perubahan ke arah yg lebih baik pd hari ini..

secara ringkasnya,ingatlah yg hari esk bukan suatu yg pasti utk diri kita..
seperti kisah pengislaman bilal bin rabah..
panjang pulak klu cerita..
klu tak tahu dan nak tahu,boleh la cuba cari kisah tu..

selamat menjadi org yg berkeazaman baru..semoga ramadhan ni dijadikan medium utk berubah ke arah esk yg lebih baik..

safiamira said...

owhh.......
thankz sgt2...
x taw nk ckp cmne....
i'll try....